Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 24 januari 2013

När man duger som man är....

För många år sedan, typ mitten av nittiotalet så hörde jag Irene Wachenfeldt, ni vet hon som var ordförande för Roks, Riksorganiationen för kvinnojourrna i Sverige, hon var också läraren som "strippade" framför sina elever. Jag hörde henne prata om, att man faktiskt duger som man är, hon gav tips på lite övningar typ, att le mot sig själv i spegeln på morgonen, säga till sg själv att man duger som man är, även om man är på väg att "vissna"  :)

Ibland behöver man påminna sig själv om hennes visdom, att man faktiskt duger som man är, att man är viktig, att man fyller en funktion!

Jag duger som jag är!

Och du, du duger som du är!

1 kommentar: