Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 22 februari 2013

Suck!

Fredag morgon, och femton grader kallt....
Jag släpper ut hundarna före mig, mest för kylan skull, jag sätte på kaffe, drar på mig kläder och beger mig ut.
Möts av Stine som är på väg mot ytterdörren. Ser Betty i Trädgårdslandet, men var är Ebba?!
Går med bastanta steg mot sjön, där har hon tagit sig ut förrut....
Och, visst, trots rigorösa anordningar, som ska förhindra tt hon an klämma sig ut under staketet, så lyckas hon, tror hon är av mussläkt....
Om jag kunde, skulle jag sätta henne på tåget till kista, och låta hennes egentliga matte ta hand om henne...


Ja ni fattar, femton grader kallt, oc moronrock, jag letar inte hund nån längre stund....
Hon kommer när hon kommer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar