Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 6 december 2013

Att fylla år :)

Ja, man vaknar, inte av sång och tårta på sängen längre, utan mer som på vilken dag som helst, av klockan, 5.30....
Tar på morgonrock, stövlar jacka, och går ut med tre ystar hundar som skuttar runt i snöstorm, jo, det är snö på min födelsedag minsann :)
Hundarna tröttnar snart på, enligt dem, skitvädret och vill in, matte med för den delen, snöstorm och bara ben, är liksom ingen bra kombo!

Kollar fejjan, där det redan under gårdagen kom massor av grattisar, gillar alla grattis inlägg, att försöka svara på alla grå liksom inte....

Far mot jobbet, i snö, oplogade vägar, och hamnar bakom en i 60 km, bra där, då kör jag inte för fort i alla fall :)
Får telefonsamtal från Lilla O, Grattis Mamma! <3

Framme på jobbet efter ett stopp på Viksjouren för lite fikabrödsinköp till kollegorna, Grattis, Grattis och åter Grattis.... Tack, tack, och åter tack... Åt alla håll och kanter.
Vet inte om jag egentligen gillar att vara så i centrum, men visst är det kul :)

Får skönsång av en av kollegorna när jag kommer in i korridoren, KUL :)
Resten av kollegorna, försöker sig också på skönsång, men slutar efter en mening, och nej, vackert var det inte, men det är väl tanken som räknas?!

Mor och far ringer, sjunger, och det lät bättre än kollegorna :)

Jobbar fram till 11, kramar, flera grattis och sen drar jag, mot Sköna rum, till Plupp, som valt att fixa mamman i håret, på födelsedagen :)
När jag sitter där, med färg i håret.....


Ja riktig färg, inte henna....
Ringer Tilda, ända från Australien :) Grattis Mamma! Älskart!

Klar med håret, lunchar jag och plupp på Thairestaurangen, där det kommer grattis från bästa syster yster :) Vi tar en snabb sväng på stan, köper fem garnnystan, avmaskningsmedel till katten och åker tillbaka med Plupp.
Tar en sväng in på Elon och kollar tvättmaskin, jo, det är dags nu, efter ett antal kolbyten oc filande på dem, så får det bli en ny.....

Handlar och tar en tur till granngården, hundmat, kattsand, tuggben, solrosfrön, jordnötter och två nya fröautomater till småfåglarna, blev min exra present till mig själv :)
Får också underbaraste lilla grattisfilmen från härliga fasterungar :)

Åker hem, baxar in maten, kollar fejjan igen.....
Och himmel, över tvåhundra grattisar, jag har visst vänner?!
Ja, man är verkligen prinsessa på facebook, den dagen man fyller år i alla fall :)
Somnar till lite, mitt i en Candy Crush omgång, åsså kommer Stora O hem, med nyinköpt glögg, och paket....
Var helt övertygat om att jag skulle få såna där stavar som de gör reklam för, men det var det inte i paketet, det var en kaffekvarn och hela kaffebönor, kul :)

J, dyker upp, med paket, en underbar bok! TACK!

Pappa dyker upp, mamman var tydligen borta, mer paket, en vinflaska!

Lugnet lägger sig, Stora O, fastnar framför "På Spåret" jag väljer att redigera filmen vi filmat under veckan....
Ja, jag är lite nördig!
Lite virkning på det, ut i snöstorm igen, med frusna hundar......
Och nu kvällen!

Man kan inte ha det bättre!
Eller hur?!

Undrar hur det blir när man fyller femtio? Kommer alla de där facebookvännerna, då jäklar blir det trångt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar