Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 6 januari 2014

Making a Walkin Closet!

Julens projekt, som jag varit dålig att uppdatera om, börjar ta form.....
En dörr har lagts igen ut till hallen från Tildas gamla rum.
Nåja, lagt igen, vi har gömt den med hjälp av ett skåp på insidan och en stor tygtavla med ljus bakom ut mot hallen, den sterila hallen, som inte var möblerbar i nuvarande skick.....
Typ så här


Behöver en matta dock och en fotölj till......


Flyttade upp några blommor också, och fick användning för min Bambupiedestal, som jag köpte på auktion för många år sen, kul att få användning för det man handlat på sig.....





Tildas gamla rum då?
Jo, färgerna på väggarna valde vi att behålla. Jag har dock målat list runt dem nya öppningen in mot vårt sovrum och runt fönstret.
Vi har fått upp en spegel, som Stora O köpte på auktion, ibland gör han också sina fynd, tung som skam, men ganska fin :)


Och Tildas klädskåp fick flytta in, och bli dörrgömmare på insidan :)


Sen hade vi en hylla över, från när vi satte in bergvärmepummen i källaren, som fick komma upp.


Kan nog bli bra det här......
Ska bara fylla på med lite mer grejer......

Tildas Expedithylla längs den svarta väggen, hoppas inte hon misstycker :)


Och framför den lilla spegelväggen blir det ett litet bord....


Och en pall att sitta på

På varje sida om spegelväggen ska jag ha lampor, typ Logelampor :)


Och en klädställning, för att hänga upp alla mina klänningar på, typ tre. Köper en med hjul, så man kan flytta runt den.


Allt det jag behöver köpa går på ca 1000 lappen, IKEA är bra!

Och tips på matta?
Och nån som har en liten lagom fotölj till övers, eller ser nån på nån loppis, hör gärna av er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar