Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 11 maj 2014

Herre Gud!

Här blir jag sittande, framför den här datorn, i timmar.....
Kan aldrig vara nyttigt?!

Iofs så läser jag en massa, bra saker och mindre bra saker.
Jag vet vad mina vänner har för sig, vilka som mår bra, vilka som mår mindre bra, vad de äter till middag, vilken musik de lyssnar på och vilken politisk åsikt de har.....
Och faktum är att jag ibland förvånas, väldigt många av oss, gnäller över skitsaker....

Spelar det egentligen någon roll, vem som vinner Eurovision, när det finns barn i Sverige, som inte kan äta sig mätta?

J, många stora frågor blir det.....
Eller inte.....

EU-val om fjorton dagar, ska du rösta?
Påverkar det dig?

Ja det är klart att det gör, det styr ju nästan hela vår politik, vår skola, vår välfärd, vårt jordbruk, vår vård och våra relationer.
Och Eurovision, är ju också en typ av relation i Europa.

Jag vet att den skäggiga damen från Österrike, vann Eurovision igår, och det var väl både positivt och negativt, smaken är ju som baken delad....
Österrike, var inte Hitler född där? Jo det var han bestämt! Lite komiskt, hade Conchita Wurst, som han/hon heter levt då, hade han/hon blivit skickad till Auschwitz, och dr Mengele hade gjort en del experiment för att se abnormiteten hos honom/henne, som trots skägg, sjunger och talar som en kvinna, dessutom klädd i kvinnokläder......
Lite ironi i det....


Tror det finns ett ganska starkt högerextremt parti i Österrike också? Jörg Haider, ja ni fattar.....

Jag hoppas att, människor, kultur och etablissemang är på väg att säga ifrån!

"Den som glömmer bort sin historia, riskerar att återuppleva den"

Oj, det blev många tunga tankar och åsikter, så här på söndagskvällen.....

Och nej, jag har inte hört låten, och jag tänker inte uttala mig, Eurovision i vår familj, är det Stora O som ser på, vilket han gör just nu, SVT-Play......



Over and Out, from The Internationell Värmskog, a part of EU



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar