Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 18 maj 2014

Trädgårdshelg!

Underbart väder, varmt, soligt och ja, bara helt underbart!
Det behövde jag, och säkert fler med mig, efter några kyliga veckor!

Trädgården fullkomligen exploderar, och allt händer samtidigt, både tulpaner, maskrosor och potatis, har visat sig från sin bästa sida :)

Lite nya växter har det blivit också, Två prydnadkörsbärsträd inhandlades tillsammans med tre tuvor prydnadsgäs igår hos Högvalta handelsträdgård. På Richardsson, köptes en ny Soda Stream, så nu är det slut på att bära hem kolsyrat vatten....

Träden planterades i går kväll, tillsammans med fyra andra jag hade i kruka, och det blir nog bra, nere mot sjön :)

I dag har jag och J, varit på handelsträdgårdsresa i Värmland, nåja, till Kristinehamn, Niklasdamm och Stolpens trädgård har besökts, och ja visst, några nya pillargoner, och en japansk azalea med hem :)
Sen fyllde J på min bil med lite andra roliga växter från sin samling, spännande!

Kalenius och Plantagen, tog vi en tur till också, när vi ändå åkte förbi Karlstad, men där inhandlades bara glass :)

Planterat om lite pillargoner och tvättat bilen, har jag också hunnit med :)

Det är en underbar tid nu, och den har bara börjat :)

Och nu regnar det.....
Men men, jobbdag i morgon, och då kan det ju få regna, så slipper jag dra runt vattenslangen :)


Ja just det, de här två, köpte jag ju hos Kalenius i Karlstad, färdiga amplar, passar perfekt i mina vattenkoppar :)
Och fint med det rosa mot den röda väggen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar