Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 13 december 2014

Check!

Har, hunnit med nästan allt.....
Packat, och vägt väskan, 40 kilo???
Herre gud, började plocka ur, vägde igen, och tänkte att det var konstigt....
Skulle väga om, då stod det LOW, betydde antagligen låg batterinivå....
Hämtade badrumsvågen, ställde mig på och tänkte till 30 kilo, för att se om vi, jag och resväskan maxade det.....
12 kilo över min egen vikt.......
Konstigt!

Packade tillbaka det jag plockat ur, 13 kilo, la i lite till.......

Nåja, nu är den packad, och väger långt från 30 kilo, så det borde inte va nån fara för övervikt i alla fall.....

Kollade bagagevågen igen, och i hörnet stod en liten text....
LBS???
tryckte på knappen en gång till, och vips ändrade det sig till KG.....

13 kilo är 30 LBS.......

Suck, jo jag är lite småknasig, och nybörjare!

Nåt jag däremot inte är nybörjare på är att kunna blöta ner golven i hela huset......
Ta tre hundar, hundar som skall tillbringa tre och en halv vecka hemma hos någon annan, någon annan som definitivt inte är van lukten av gamala sockar, som blöta, lortiga hundar kan lukta, då behöver de med andra ord schamponeras.

In med Ebba, blöt ner, schamponera, blöt igen, mer schampoo, skölj!
Skaka! Ryggen går av!!!
Torka, ut i köket, torka sig på mattan.....

In med Stine blöt ner, schamponera, blöt igen, mer schampoo, skölj!
Skaka! Ryggen går av en gång till!!!
Torka, ut i köket, torka sig på mattan.....

In med Betty  blöt ner, schamponera, blöt igen, mer schampoo, skölj!
Skaka!
Torka, ut i köket, torka sig på mattan.....
Tora sig i soffan, torka sig på katten, torka sig på mattan, döda handuken, slicka goldensyrrorna rena, torka sig på katten, torka sig i soffan......

Jag får bara använda tretton badlakan för att torka golven torra......

Nåja, rena är de, och luktar gott, nu när de ska på äventyr!


OOOps, Stora O ställde en Aladdinask, i köket...... Åsså, for han på galej med jobbet.....
Den måste va till mig!

Trevlig lördag!
Choklad är väl bästa medicinen mot bada-hund-rygg-dödare.......
Eller? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar