Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 22 december 2014

Skillnader....

Ja, det finns en hel massa saker som skiljer Australien från Sverige!

Klimatet!

Tänk er att kunna bada i ett alldeles varmt hav, trots att det blåser, så vågorna är stora så man kan surfa på dem. sanden är varm och solen står rakt upp på himlen.....
Hemma har jag hört att isen börjat lägga sig, och någon sol har ni troligtvis inte sett mer än några få timmar sen vi åkte :)


Växtligheten!

Blommor, palmer, träd, som är gröna, frodigt och härligt trots att det är så varmt, och det är december!
Hemma kanske det finns en och annan amaryllis inne, eller en ledsen julstjärna, kanske en barrande gran......


Människorna!

Tilda har hittat en helt underbar kille! Så trevlig och de är som gjorda för varandra!

Och i affärerna hälsar alla, och pratar med en som om de känt en hela livet, nästan!
Om man gör så i Sverige, tror jag man blir idiotförklarad!


Och djurlivet!

I havet finns det massor av olika fiskar!
Och jag har hittat Nemo!


 Imorgon ska vi till Australian Zoo, då blir det fler djurbilder, och det blir inte några rävar och vargar och sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar