Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 15 april 2015

En del dagar....

Blir inte alls som man tänkt....
Idag, var jag sen länge bokad på en kurs med Unionen, den avbokade jag, för jag ville inte tapa en dag på nya jobbet.
Men ödet ville annorlunda, Stine verkade mer kladdig i rumpan igår, och lite slöare... Man ser liksom på dem, när nåt är galet, så vi fick en tid hos veterinären i morse, och ni som varit hos veterinären, vet att det tar tid, det är liksom inte som att pluppa in på VC, få en snabb diagnos och en gul lapp med penicillin.


Nej med djur, gör man ordentligt, i alla fall är det min bild av det hela, man undersöker, pratar med matte, röntgar, väntar på röntgensvar, tar prover, väntar på provsvar, pratar med veterinären igen, får diagnos, råd och tider för telefonuppföljning och återbesök.
Sen ska man betala, för det får man göra, rejält, då ska man direktreglera, dvs be försäkringsbolaget, betala sin del direkt, så man bara behöver betala självrisk och 20% av det över självrisk, så då får man vänta igen.....


Sen ska man med sitt pappersrecept, hämta ut medicin på apoteket och där får man vänta.....

Och med facit i hand, när jag tillbringat hela förmiddagen i Karlstad, fanns det inte mycket tid kvar till att åka till Åmotfors på, utan det blev lite jobbande hemma, på eftermiddagen.....

Ja, jag hade tänkt va på jobbet hela dagen, men det blev inget.....
Men i morgon, är jag på G igen, för Stine hade Urinvägsinfektion, och inte livmoderinflammation, och har nu fått en tiodagarskur med antibiotika, som smakar kött!

Yummy!

Stine har fått behandling, vi ska dock tillbaka om en och en halv vecka och ultraljuda livmodern, för något förstorad var den på en sidan, så det kanske är lika bra att vi tar bort den senare, men inte idag!
Jag är ändå 2000 kronor fattigare :/

Men vad gör man inte för de där djuren liksom :)



Note to my self, HA INTE SVARTA BYXOR HOS VETERINÄREN! Stressad hund, ger mycket päls, speciellt när hunden helst vill sitta på matte ;)

2 kommentarer: