Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 28 juli 2015

"Nu färgar vi inge mer..."

Sa ungen, dvs Plupp, efter att hon klippt av de där böjda testarna som länge plågat mig.....


Ja, ni fattar, det där stela tjocka håret, som finns på skallen, med kvalite, som svinto, och lätt böjligt, så böjligt att jag fick frågan om jag var nypermanentad, före förra gången jag klippte det.....

Nåja, här är det ju helt ostylat, annars bukar jag tukta det, så det ligger på huvudet, och inte står rakt upp liksom.....

Hur som helast, ungen klippte, hon till och med använda maskin i nacken, så där rä det kort, jättekort....
Plötsligt när jag sitter där, så ser jag glitter i mitt hår.....
Glitter...
GLITTER?!
GRÄTT!

Oh, shit!
Det börjar bli ordentligt många glittrande hårstrån nu, inte bara ett och ett, som jag tidigare kunnat rycka bort, provar jag det nu, blir det nog väl tunt.....

Plupp gillade det, och bestämde snabbt, att nu färgar vi inge mer, mamma!

Suck!
Bara att gilla läget....
Och även om jag kanske inte riktigt kan förlika mig med kulören, så gillar jag den korta frillan!


Och man blir ju så mycket gladare också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar