Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 23 augusti 2015

När kroppen är för stor....

Jo, det blir så, den blir liksom varm, speciellt händerna, och det blir bättre blodgenomströmning.
Redan efter sex timmar utan rökning, försvinner kolmonoxiden från de röda blodkropparna i blodet, och ger plats för syret, som ska va där.
Varje morgon med andra ord, för rökare, som inte röker på natten och har mer än sex timmars rökfri tid.
För oss som rökt, mycket, och plötsligt slutar, blir det en effekt som kan påverka i konstiga riktningar, jag vet att jag skrivit tidigare om varma händer vid mina tappra uppehåll, och det är inte annorlunda den här gången.
Detta fenomen gör mig också lite fumlig, som om händerna är för stora för det jag gör tappar mat osv, vilket iofs inte hundarna ogillar ;)



Fingrana är så tjocka, så jag fick ta av ringen....



Magen växer också, men den består mest av ett stort hål, ett stort tomt hål, som vill bli fyllt av något, vilket gör att man ständigt vill stoppa något i munnen, bäst att se upp här, för mer än de kilon som beror på bättre näringsupptag, vill man ju inte dra på sig :) Man borde kunna fisa, för att bli av med hålet, som bara består av inbillningssug, men det går inte på beställning liksom.....



Elakheten växer också, jag känner mig stingslig och uttråkad, och skulle nog lätt kunna bli hemskt elak, stundtals, därför är det bra att rökarkompisarna håller sig borta.... Jg vill alltså inte ha besök, eller umgås, räcker att jag ska använda min styrka till att vara trevlig på jobbet :)

Smaklökar då, ja de har vaknat, smaken i munnen stundtals är som om katten använt mig som kattlåda..... Och allt smakar inte gott, kaffet är behövligt men smaken uärk, skulle ha haft lite grädde hemma...... Tandborsten går varm, risken finns kanske att jag borstar sönder tandköttet, vilket lätt blöder, då den där blodgenomströmningen även blir bättre i munnen.....



Sen luktar saker, och inte bara gott, om jag säger så....
Men det blir städat, rent och luktfritt!
Och jag är ren, deodorantad och parfymerad, vem vill lukta svett och illa liksom.... Jag tror iofs inte jag gjort det tidigare heller, men nu blir alla lukter 100 gånger starkare, ett tag, tills jag vant mig, jag vet det!



Nja, det är inte bara, det här med att vara utan nikotin, ändå äter jag Champix, som hjälper mig, en del, hur i hela friden vore det utan dem då??
Och jag tänker f-n inte ge mig, kan jag så kan du!
Och vi rider väl ut den här stormen tillsammans, fast på varsin plats?

För, sällskap, medömkan och hejarop, vill jag helst inte ha!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar