Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 26 augusti 2015

Varmt!!!

Åh, herre gud så varmt det är, eller jag kanske ska uttrycka mig på ett annat sätt, min kropp är varm!
Svettas och känner mig varm, inga kalla fötter här inte.....

Den normala, morgonturen ut på gården, blir ju ett minne blott, hundarna kissar snabbt själv i trädgården, utan att matte hänger på med en cig i handen.
Matte stannar inne, sätter på kaffe och svettas istället.

Fast det är varmt också, tror jag, nästan 15 grader ute, så varmt har vi väl inte haft det på hela sommaren förut, så här tidigt på morgonen?

Inomhustemperaturen ligger runt 24 grader om man ska tro Verisureappen....
Sen vi satte in avfuktaren i måndags i källaren, så har luftfuktigheten sjukit där nere med 20% och temperaturen ökat med fyra grader!
Även klimatet i bostadsdelen känns bättre, dock är tant varm......

Sen kan ju varma tanter bero på olika saker.....
Rökstopp . gör varma tanter
De där kremakteriet, (Gud förbjude att jag är på väg dit) - gör varma tanter
24 grader som inomhustemperatur - gör varma tanter.......

Hm, behöver en handlingsplan här tror jag :)

Börjar med att sänka inomhustemperaturen, hur gör då?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar