Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 22 november 2015

Effekter av mitt personliga projekt "Våga vägra Facebook"

Ja va gör man en söndagsmorgon, när man fått sin ingefärsup, sin champix, och sitt kaffe, när man valt att ignorera facebookflödet?
Har ju inga dagstidningar längre i pappersformat, och vanas makt att sätta sig vid datorn, på härför avsedd plats är stark!

Det finns ju så mycket annat att se på nätet, mitt twitterkonto, lever ju, där har jag faktiskt funnits sen 2009. Där kan man följa en massa olika människor och dess tweets, utan behöva be om "vänskap" och det är mer generellt och öppnare på nåt vis :)


Sen kan man läsa DN, VF, Aftonblade, NWT, ETC..... Ja som ni ser är mitt ubud mycket varierat, från rödaste grönt till blåaste rött, allt för att få en så bred bild av nyhetsutbudet som möjligt.....
Jag väljer dock bort de bruna, typ Avpixlat, Fria Tider och sån skit.
De intressantaste och kanske också längsta reportagen har faktiskt DN, de har väldigt duktiga skribenter knutna till sig också , idag skrev en av mina favoritförfattare Åsne Seierstad, ang likheten mellan IS och islamofober, att de drivs av samma hat.



Något annat som DN idag tar upp, är att vi kanske ska börja arbeta ed hur vi tar emot de som faktiskt kommer, och inte bara arbetar med att stänga dem ute, för kommer det gör de, oavsett vad vi tycker om det, hur mycket plats vi har och vad det kostar......

Dags arbeta för att ta hand om de som faktiskt kommer....

Ja, ni ser, den här söndagsmorgonen gick i ett rasande tempo, och nu får jag försöka tvätta ur mina svullna ögon, för att de ska orka se Prins N, spela Hockey idag :) Kul!
Kanske ska passa på att handla, och hämta min matkasse idag också, så behöver jag inte göra det i morgon, utn kan åka till Lilla Plupp och kanske få håret klippt, vilket behövs tätare och tätare... Undrar om det växer snabbare när det är grått och stelt?

Grå och stela känns även kroppen, den känns också gammal, liksom osmörjd, ja ni fattar, eller så fattar ni inte, men det är liksom stelt och ömt i varenda led i hela kroppen, allra värst är det när man suttit ett tag, eller efter man sovit.......
Nåja, det avhandlar v en annan dag :)
Ha en bra söndag!

#merkärlektillfolket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar