Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 9 november 2015

Senil?

Ja, man kan ju fundera.....
Hur som helst, här sitter jag, en måndag morgon, på lånad tid, lånad av min egen flextid, för att jag sovit några timmar mellan fem och halv åtta....

Men man ska ju egentligen sova på natten?
Jo, om man bara "får" sova.....
En viss Goldendam har hållit matte vaken i natt.....
Ett himla travande fram och tillbaka, och trots nyklippta klor, så låter det mot golvet, och min äldsta dam är inte direkt lätt på foten, hon är mer elefantlik i sitt sätt att gå, dessutom släpar hon baktassarna när hon går, så ett visst ljud uppstår, då hon går fram och tillbaka, fram och tillbaka.... Tror hon gått några kilometer i natt.......
När hon inte gått omkring, har hon suttit/legat vid min säng, frenetiskt flåsande.....
Jag har lyckats få henne att lägga sig ner, på sidan, och tystna, men endast med hjälp av en strykande hand, dvs att jag klappar henne hela tiden, med ena handen/armen utanför min säng....
Så fort jag slutat, har hon sprätt upp, och börjat vandra/flåsa igen.....

Sista gången jag tittade på klockan, var den 4.28, och skulle ringa för väckning 4.30.....
Jo jag har nog sovit små stunder där emellan, men absolut på tok för lite!
Så ett mess till jobbet, och tillbaka till sänghalmen, efter att Stora O gått upp och tagit över senila damen.... Som visserligen travade på utanför sovrummet en stund, men jag klarade av att somna om i alla fall......
Men....
Stora O satte ut de i hundgården, och iom att de troligtvis har koll på att "Där inne ligger vår matte kvar i sängen, och här sitter vi" så startades Näs vackraste skallkör igång, så gissa vem so vaknade då?

Nåja, nu är de tysta, jag är vaken och ska försöka ta mig iväg till jobbet, trött som en gnu, men jag behöver i alla fall inte köra i mörker!

Och hon må va senil, ibland, men fin är hon, våran gamla Ebba!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar