Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 4 december 2015

Allt är skit.... eller?

Eller, har vi inget annat att göra?
Ibland funderar men, vi, 8 snart 9 miljoner människor på den här planeten, en lite skitdel av världens befolkning, har verkligen inget annat att göra, än att gnälla....
Gnälla, klaga, vara missnöjda....

Är det inte regeringen det är fel på, så är det vården av våra gamla, rättvisan i skolmaten, grannens tider för gräsklippning, färgen på årets julklapp eller julkalendern.....


Ärligt Sverige, kul att bli en av dem som levde under den missnöjda tiden....
Stenåldern, Vikingatiden, Industrialismen, efterkrigstiden och Missnöjdstiden....

Herre Gud, tänk om någon, nån gång hade något positivt att säga om nåt?
Till och med ett Jättestort parti sprunget ur ett enda missnöje, och missunsamhet, har vi.....

Nåja, vad kan jag göra åt det liksom, lilla jag?

Va lite positiv kanske?

Jag gillar Adventskalendern på TV i alla fall...... Oavsett vad "alla" andra tycker!


Här kritiken, och SVT:s svar på detta, från DN

Åsså, gårdagens lucka, från DN kulturs adventskalender, ni vet den med musik :)


Lucka 3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar