Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 24 januari 2016

Alltså, jag läste en bok.....


En bok om medarbetarskap, en bok som kan hjälpa mig att reflektera över mina egna tankar, beteenden, attityder, fördomar, problem, möjligheter och inte minst det egna ansvaret jag bär som medarbetare....

Boken är skriven utifrån A-Ö, varje bokstav i alfabetet har sin reflektion, tex M som i misslyckas.
Det är en läsebok, en tankebok, en skrivbok.....

Och jag funderar på att göra min egen tolkning, va tror ni om här i bloggen?
För om jag säger dem högt, mina egna sanningar, då blir de ju sanna?!
Vågar man?

Jag tolkar det som att hitta styrkor, och givetvis svagheter, men våra styrkor och det man tycker man klarar bra, är ju inte alltid okey att skriva eller säga, eller ens erkänna....
Ni vet, "den här gamla trasan....."

Får fundera på det.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar