Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 26 januari 2016

Bantar du?

En bild, p min kurva de senaste dagarna avseende vikten, en bild som dessutom visar något kilo i rätt riktning, en liten men ändå en nedgång....
Och frågan kommer på facebook, "Bantar du?"



Nja bantar och bantar.....

Jag har ju slutat röka, och det rökstoppet håller alltjämt i sig, men har resulterat i några extrakilon, typ fem......
Åsså köpte jag en ny våg, en smart våg, som väger, mäter hjärtslag och fettprocent, oc sen skickar till min Iphone, som sen ger mig en snygg kurva.....
Det var lite knöligt att få vågen att fungera, för att Wifi sammanskopplingen skulle funka, har jag fått ha den i köket, och innan det funkade gnällde jag lite här i bloggen, om att jag både var fet, gammal, hopplös och inte ens fick min nya våg att funka.....
Nu funkar den!

Jag kliver på, barfota, den väger, kollar väder, mäter fettprocent, som bara går upp??? och känner av min puls och klimat i rummet, sen sänder den uppgiterna till en APP i Iphonen, åsså blir det så snygga kurvor :)

Appen är ihopkopplad med Runkeeper, och Hälsa, och har en bra tillförlitlig stegräknare också :)

Lite tekniknördig kan man väl få vara, och att se att man väger mycket, kan ju göra att jag håller igen lite på godis och socker.....
LCHF, utan svält är kanske bantning, fast jag ser det mer som en total livsstil!
Och lite teknik för att uppmuntra, nu när kurvorna går åt rätt håll, kan ju aldrig vara fel....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar