Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 15 januari 2016

Djupandas?

Läste i nåt forum, kring viktuppgång, hormoner och rökstopp, om vikten av att djupandas.
Eller jag tolkade det så.....
Att vara rökare, och dra halsbloss, ger ju ett antal kontrollerade djupandningar dagligen, jämförbart med Yoga eller avslappningsövningar.



Hur dessa djupandningar, påverkar hormonnivåer, kroppens välbefinnande, och hur stor del av rökningens tillfredsställelse detta har, ja det tror jag ingen vet, men jag tror att det påverkar, hur man mår så är fem månader in i rökfriheten.....



Huvudet går i spinn, jag kan inte slappna av och vikten ökar, trots att man gör allt för att den ska vara så stadig, eller nedåtgående som möjligt.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar