Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 4 mars 2016

Och där blev det fredag!

Och ut vräker snön ner, jo, fullkomligen vräker!
Tanken var att jag och bästa kompisen skulle t en tur till Fårfesten i Kil, men i det här väglaget, är jag glad om jag slipper köra.....
Så vi hoppar över det idag, kanske kommer vi dit en tur under helgen istället....

Åsså, var det det där med fredag, veckans sista arbetsdag, för de som arbetar dagtid vill säga, jag har haft min första lediga vecka, eller ja, fyra dagar, i måndags jobbade jag ju.....
Fredag, betyder fredagsmys, go mat, och kanske ett glas vin......
Och tiden fram till dess då?
Alla de här timmarna, jag har för mig själv?
Vad gör man med dem?

Ja, "På fredag ska man städa, det gör varenda tant, och pojkens snälla mamma, hon gjorde likadant, först tog hon på sig förklät men allra, allra sist, så tog hon på sin sura min, så arg och dum och trist!"
Känner ni igen visan?
Oavsett förkläde, eller sur min, så behöver jag städa, dammsuga, bädda rent, torka fönsterbrädor, bänkar och toaletter..........
Och med Spotify på TV:n, hög volym, så lär jag greja det, speciellt som resten av familjen jobbar så jag får vara ifred när jag städar, det gillar jag......

Nåja, jag kan ju börja med att klä mig, ge hundarna frukost och gå ut en sväng med dem, i snöstorm......

Och en facebooktest:


Nja, kanske skulle börja den snöiga fredagen, starten på helgen med ett Yogapass.....
Jag har ju en bok....

2 kommentarer:

  1. Australien!!! Du har definitivt något att se fram emot! Hoppas det löser sig på jobbfronten också! Och att du inte snöar in totalt - ruggigt som det kommit ner i går och i dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du, det ska bli helt underbart, även om det är några månader kvar :) Mamma och Eva-Lena ska följa med, och mina barn :)

      Radera