Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 27 juni 2016

Hemmet förfaller....

När man inte har nån full sysselsättning på dagarna så borde det vara enkelt att få till det där med städning, ja ni fattar, dammsugning, skurning, dammtorkning och plockande....

Men....

Det är ju så himla tråkigt, och jag har så många andra roliga projekt.
Har t.ex sett hela Game of Thrones, sex säsonger.....
Hela Downton Abbey, också sex säsonger.....

Jag träffar folk, går på små visiter, idag ska jag äta lunch med Plupp i Charlottenberg och sen åka och hälsa på mina gamla arbetskamrater i Åmotfors.

Jag petar i trädgården, rensade hela slänten från brännässlor i går, och jag har satt tomater längs ladugårdsväggen.....

Jag borde egentligen dammsuga, helst redan igår, jag borde städa badrummen mer grundligt, jag borde göra klart min trapp.....

Mycket man borde.....

Men istället sitter jag och tittar på inspiration på nätet, man vet ju aldrig när man behöver den :)
Och kanske vore det roligare att hålla ordning, om huset såg ut så här?





Älskar 20-tal, kan va så att jag är lite lätt influerad av Downton Abbey.....

Nåja, dammråttorna och hundhåren, ligger kvar....
Varför inte strata en ny serie?

Mr Selfridge, tror jag kan vara ett bra alternativ :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar