Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 25 oktober 2016

Stackars mig....

Ögonen rinner, ett konstigt lock i öronen har jag, nästa lika stängt som vid start och landning känns det i öronen, ibland kommer ett lite vinande ljud också....
I morse när jag vaknade var det bomtätt i ena näsborren, s där s att man liksom vill tvinga ut luften genom just den, och man bara hör ett knaster inuti huvudet, man känner att näsan rinner, men inget lossnar.....
När man väl reser sig upp så lossnar det efter en stund, och då rinner det, konstant!

Jo, jag är snuvig, och tät....

Mer tät i huvudet än vanligt alltså....
Dyngförkyld, kan man kalla det!
Nej inte feber, inte ont i halsen, bara snuvig och tät....



Stora O har en teori, han var ju mäkta irriterad över alla som hostade på planet, och snöt sig, och... ja ni fattar, han är ju den största Hypokondrikern i vår familj, och har enligt egen utsago med all säkerhet, haft både Sars, Ebola och Dengifeber... Nåja nästan, i alla fall under flygningen när han gnällde över alla hostningar, fick jag till slut nog, och, sluta, jag orkar inte höra, och nu får jag liksom skylla mig själv, då jag troligtvis fått alla de virusarna som flyger omkring, han själv är pigg och i fullt arbete igen :)En annan teori är AC:n på planet, att det blir för kallt till slut liksom, ma får ju sitta med filt över si trots att man inte satt på "sin egen" AC......



Nåja, nu är det som det är, jag klarade i alla fall av att genomföra både mötet med min pratare och min rådgivare på TRR idag, trots rinnande snuva och ögon, och nysningar som pockade på uppmärksamhet, så jag klarar mig, även med snuva......
Och hoppas att jag inte smittat ner dem!

Och toapapper har vi, i massor, så jag kan fortsätta snyta mig, ett tag till.
Sen hittade jag några gamla Rinexin i medicinskåpet, som jag petat i mig, för att hålla det rinnande liksom, för nån bihåle, eller lugninflammation, har jag absolut inte tänkt mig, det är tråkigt nog ändå att gå hemma..
Men träningen får jag strunta i idag, vilket stör mig lite, fixade ju Tabatapasset i torsdags och Kundaliniyogaklassen, lyckades jag genomföra igår, trots snuva även då, men cirkelträning/styrka, nej jag tror inte det.....

De va länge sen jag var sån här, så lite synd om mig är det, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar