Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 12 december 2016

Jag läser en bok.....

Och, kunde inte sluta läsa,  mitt i det fruktansvärda, som hände på Utöya, 22 juli 2011.

Jag läser "En av oss" av Åsne Seierstad.
Hon har skrivit boken, med hjälp av unik källor, och beskriver mycket detaljerat, kring en ensam grabb med något tragisk uppväxt, ett sökande efter identitet, som utmynnar i en extrem åsikt, där islam, står i fokus.
Jag tänker inte skriva en recension, men är du läskunnig, så ta dig igenom hennes bok, den är skriven på ett lättläst sätt, men innehåller så mycket tragik och otäckheter, så vr beredd på att du ömsom kommer att hata, ömsom kommer att älska den!


En grym människa, vars åsikter, och tro ledde fram till avskyvärda handlingar.
Orkar du, så läs den, kanske kan man få en liten inblick i hur det kan bli som det blir, tankens kraft, är väldigt stark!
Han var en helt vanlig norsk gut, med en något tragisk uppväxt enligt författaren, men jag tror researchen inför skrivande varit gigantisk, Ånse Seierstad är ju korrespondent, och van att jobba i verkligheten.
Mammahjärtat gråter, för alla de mödrar, som förlorade det dyrbaraste det hade, pga en galnings verk, bara för att ungdomarna, valt att ta ställning, samhällspolitiskt.....
Det är den typen av ungdomar, som här i Sverige, från vissa kretsar, kallas PK-elit, vänsterpack och annat......
För att de tog ställning, i samhället och var intresserade.

Skrämmande!

Så nästa gång du kallar mig PK-elit, eller kulturvänster, så bär jag det med stolthet!

Jag har i alla fall vågat ta ställning, och vågar dessutom stå för det!
Precis som de ungdomar, som råkade befinna sig, på vad de tyckte var paradiset på jorden, i precis fel ögonblick!

Fakta Wikipedia; Anders Berhring Breivik
Fakta Wikipedia: Terrorattentaten i Norge 2011
Fakta Wikipedia: Åsne Seierstad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar