Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 13 december 2016

Vi lämnar.....

Allt julstressande hemma, alla dåliga vibbar på sociala medier, stressen jag känner av att inte ha ett jobb, att inte vara behövd......
Stressen av att fylla femtio......
Hundar och ungar, föräldrar, syskon och faster/mosterungar, får fira julen utan oss.

Vi drar till Kap Verde, 14 dagar!


I morgon, eftermiddag, går bilen mot Arlanda, för en natt på hotell där, sedan lyfter planet, kl 8 torsdag morgon.
Lata dagar, sol och värme, massor med böcker nerpackade, bikini och solskydd, solglasögon och solhatt, ligger också på plats!

"Men?" Tänker ni nu, "Är inte du arbetslös? Hur har ni råd?"
Resan är planerad och sparad till sen länge, äta bör man ändå, och jag tror vår eget firande faktiskt blir billigare, än om vi hade ordnat ett stort kalas för Stora O.......

Jag släpper alla tankar på att inte ha ett jobb, och skammen man känner, när man ska berätta att det inte blev nåt den här gången heller....
Vi behöver det, både jag och Stora O.

Ha en riktigt bra, Jul alla, och adventskalendern fortsätter som vanligt, kl 9 varje dag, här i bloggen!
Ta hand om varandra, älska mer, och ät massor av god mat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar