Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 1 maj 2017

Det där skrivandet.....

Jo, jag håller i den där skrivarkursen.
Jag gör mina uppgifter, reflekterar och försöker skapa.
Kanske mest skapa reda i alla tankar som det drar med sig, hela skrivprojektet blir mer som en resa genom mitt eget liv och erfarenheter.
Jag tror knappast att det kommer att bli en bok, men det är nyttigt för mig.
Och skulle det bli en bok, så blir det det, man det är inte målet just nu, bara att få ur sig det som gnager, och minns kan göra underverk med förvirrad tant.



Parallellt med detta så har jag ju börjat på nytt jobb, och det känns helt fantastiskt, jag trivs superbra och hoppas det fortsätter som det startat!
Visst finns alltid funderingar och mörka kanter på molnen, men allt går att hantera med rätt inställning, och det bästa är att jag inte behöver ha känslan av att se mig om över axeln, för jag upplever inga baktankar, och fulspel där!
Det finns en tydlighet och öppenhet som jag uppskattar och det passar mig bra.
Fick för övrigt höra av en god vän, som pratat med en på "Mitt" nya företag, att de är väldigt nöjda med mig, och sånt är ju skönt att höra, även om det säkert finns de som tycker att jag är en "Pain In The ASS" också, och i chefsrollen får man leva med det.
Man kan inte vara älskad av, och älska alla, men alla förtjänar samma respekt! Och jag tror att det är det viktigaste i ett ledarskap.


Nu när våren gått över i Maj, och med känslan av ett härligt Valborgsfirande igår i kroppen, så tar vi och packar en picnickorg, och beger oss till Gula Villan, för lite ytterligare röjning i trädgården där. Det blir så fint, och jag ska försöka dela med mig lite bilder under dagen, håll utkik på Facebook eller Instagram.

Hoppas ni alla haft en riktigt bra första Maj, vare sig du demonstrerat, påtat i trädgården, jobbat eller bara njutit av det fina vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar