Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 19 december 2017

Fortfarande jetlaggad

Trött som en gnu på kvällen, och vaknar utan klockan halv fem på morgonen.....
Jo, fortfarande lite jetlaggad tror jag bestämt....
Men att jag vaknar utan klockan är ju en himla tur, för den verkar inte fungera....
Klockan?
Ja, jag är så är omodern att jag har en gammal hederliga klockradio, med röda digitala siffror... Den piper som en mistlur när den väcker mig, ja normalt alltså för just nu verkar den ha tagit semester, eller om någon huspassare gjort någon inställning jag inte märkt....
Nåja, nu är både jag och Betty vaken, eller Betty var vaken, hon har gått och lagt sig igen...

Var i alla fall på ett mycket intressant möte igår, i bygdegården, som handlade om beviljade bidra till Servicepunkt, spännande.
Kan ju va nåt som utvecklar bygden, sen tror jag iofs att man har större nytta av en service punkt, om man är pensionär, arbetar eller verkar på bygden, vi som pendlar fram och tillbaka till större orter kommer ju åt mycket service ändå...
Men vissa delar skulle vara jätteintressanta för oss.

Det är alltid kul att gå på små möten som anordnas i bygden, men träffar mycket roligt folk, folk som man borde träffa oftare, folk som visar att de blir glada, småpratar lite och folk som följt med på resan via facebook och blogg.
Och när Lisa sa att jag verkade förälskad i Thailand, och nyförälskad i min man, då vet man ju att man förmedlat rätt bild av resan, för så är det ju, jag är förälskad i Thailand och alltid nyförälskad i min man :)

Nu ska bara den där jetlagen försvinna helt, den i bröstet sittande hostan försvinna, alla myggbett läka och julen infinna sig i huset så är vi på rull igen, nyförälskade och allt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar