Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 25 mars 2018

Trädgårdsmässa!

Började dagen med att försova mig!
Vaknade en halvtimme innan jag skulle åka, och när man ska med tåget, då blir det bråttom för tant som oftast är för tidigt ute....
Nåja, jag hann, och hämtade upp vännen, vi hann med råge till tåget, som tog oss till Stockholm.

Trädgårdsmässan "Nordiska Trädgårdar" är en återkommande tillställning vi varit på i många år, dock ej i fjol, men i år var det dags igen :)

Man är glad när man åker med sin bästa vän :)
Ett jippo, med massor av trädgårdsbutiker, olika föreningar och sällskap, som ställer ut och säljer sina specialiteter och varor.
Dock mycket mer lull-lull, än vad som är nödvändigt  kan man tycka när växterna är det som intresserar.

Några nya pelargoner blev det i alla fall, eller nya och nya, sorter jag haft tidigare, men lyckats ta död på, och några gamla kultursorter.


De ser lite ledsamma ut, efter resan i ryggsäck men de tar sig snart :)


Fröer inhandlade, bla Thaibasilika :)


Och en Hoya utmaning :)

Sen är det ju någon som snart fyller år, och ja, man kan hitta små presenter till grabbar som fyller 26 också, och det är inte en köttätande växt :)

Nu har vi gått in i sommartiden, jag är vaken tidigt, trots att jag såg sista avsnittet på "Big Little Lies" när jag kom hem....
Har ni inte sett den serien, så gör det, helt klart sevärd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar