Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 4 maj 2018

Min familj och jag "Betty bloggar"

Nu måste jag bara berätta...
Jag hörde nåt, och snäll som hon är människan, hon jag kallar min matte, så gick hon ner och släppte ut mig.
Det var inte riktigt ljust, matte sa att klockan var typ fyra, och de där små fåglarna hade en himla orkester i busken.
Det luktar nåt, längs staketet, där, och där och där.....
Bakom Logen, luktar det himla gott, och där! Ja där är nåt....
Hur jag än sprang fram och tillbaka, kommer jag inte åt den, den är på utsidan av staketet, som ska hålla mig inne på gården, jag skäller lite, så får vi se vad som händer!
"Stanna!" Typiskt, nu kom hon matte, och vet ni hon tar av sig morgonrocks-skärpet och knyter runt min hals, morgonrocks.skärpet! Så genant, gå tillbaka till huset med vitt frottéskärp runt halsen.....
Hon muttrar nåt om mitt i natten, samtidigt som vi går in, och hon går och lägger sig igen.
Jag stannar i hallen och vaktar mot monstret som är där ute.

Nu, piper det där uppe och min husse kommer ner med buller och bång, han släpper ut mig, och nu ska jag utanför staketet!
Där, under logen är den, jag smyger mig på, eller hoppar på, skäller och hoppar undan, AJ!, skäller, skäller och skäller.....
Och där kommer min husse! Fast han är på insidan staketet! AJ!
Åh himmel nu kommer han, och vad han skriker!
Varför skriker han så?
Är det farligt?
Min husse brukar inte skrika så!!!
Bäst jag går hem!
Där vid grinden står min matte!
Husse trär på mig kopplet, jag slapp i alla fall morgonrocks-skärpet, och lämnar över mig till matte med ett "Hundjävel" Var det en hund? Jag tyckte det såg ut som en sån där Grävling.
Ok, matte och jag går in, och jag är lite smutsig, typ svart och det gör lite ont på ena ögat. Kanske var det en boxargrävling, men jag högg den i halsen i alla fall, fast det gjorde den med mig också....
Oops, inne i huset, tar hn inte av mig kopplet, utan jag får gå ögonaböj till duschen.....
Suck!
Nåja vattnet är ju i alla fall varmt, och det svarta rinner av.....

Vilket Jävla liv på min familj, och så här tidigt på morgonen?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar