Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 29 maj 2018

Och där kom regnet....

Känslan, när man efter en månad av värme och torrt väder känner några stackars regndroppar i ansiktet när man tar sin trädgårdsrunda, och känslan när det plötsligt inte kommer nåt mer....

Fast sen kom det mer, det regnade lätt nån timme kanske och nu på morgonen, efter en grymt svettig natt, trots öppet fönster, när jag kliver ut, för dagens första nikotinkick och Bettys kissrunda, och man tror att det ska dofta så där härligt och friskt som det kan göra efter ett vårregn och man möts av en doft av gammalt blomvatten.....
Ni vet så där som det kan lukta när man låtit blommor i vas fått stå lite för länge?
Lite odentifierbart, lite äckligt, nästan lite sött och dött.....
Vad har jag i trädgården som av ger den lukten??

Sen var det det där med varmt sovrum....
Det är bastulikt!
Trots att jag öppnade ena fönstret på vid gavel, och drog upp rullgardinen lite grann......
Kan vara åldern, tanter kan svettas.....
Att jag drog upp rullgardinen lite, gav en pigg Betty redan kl 4, då började hon tvätta mina ben, och tyckte det var dags att gå upp, det var ju ljust!
Vi behöver nog en liten AC tror jag!

Nåja, ni skiner solen igen och det kommer att bli en lika strålande dag som vi haft de senaste veckorna.
Nej jag klagar inte....
Jag bara svettas!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar