Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 19 juni 2018

Åh nej, inte politik!

Det är ju valår, i september ska vi gå till vallokalerna och ge vår röst till de vi anser som ska styra vårt land de närmaste fyra åren.
Och debatten går i sociala medier.
Jag kommer ihåg, när det närmaste valpropaganda var stora affischer ute på gärdena, ja även här på landet....
"Rösta på Gösta" typ....
Så gammal är jag!
Idag går propagandan mer ut på att smutskasta de andra än att tala om vad man själv står för, vilket är väldigt sorgligt.
Men jag ska inte vara sämre, hittade några delade bilder på FB igår, och jag tycker de var skrämmande....
Så istället för att uppmana till att rösta på något, bidrar jag till tvärsom, uppmanar er att rösta men att noga göra ert val, och inte rösta på något som kan få förödande konsekvenser.
En bild med citat om dan ska ni få....

Här är den första:


Och har ni inte sett Handmaid´s Tail?
Då ska ni göra det, om ni vågar......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar