Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 12 oktober 2018

Det är mycket nu

Tiden springer och i november byter jag ju jobb...
Avsluta det gamla, höststopp och många tankar på det som ska komma, jag det finns en del att fundera på som sagt och huvudet är fullt...

Jagar möss gör jag också, och förutom den vi hittade i botten på kylen, så har jag tagit fem stycken med fälla... Nu verkar de ha lärt sig att fällan är farlig, och i brist på katt som skrämmer dem, så inköptes gnagarskrämmor som sitter i kontakterna, och ja jag tror att de fungerar, för jag hör inga möss nu....

Bra grejer, lite dyra, men de går på ström, så de lär ju sitta där och låta, även om jag inte hör dem :)
Finns tydligen mot spindlar också, om någon känner att de behöver ;)

Några vigslar inplanerade under hösten också, så jag missade veckans roligaste timme i går, och jag missar den nästa vecka också, då vi har planerad aktivitet med det ny på jobbet.
Vad den roligaste timmen betyder?
Jo, det här:



Gillar du att sjunga, och vill komma till Värmskog och sjunga med oss, så är du varmt välkommen, det är så kul, och vi har lättat upp musikvalet lite, och har en underbar körledare! Åsså har vi kul!

Annars lägger vi tak under helgen, hos Plupp och Trygga T, som flyttat in i sitt nya hus i Gårdsvik, det är också kul, men jobbigt, i alla fall för vissa, jag har mest burit skiffer och fixat käk, men det behövs ju också :)

Nu tar vi tag i fredagen, och ibland undrar jag om det finns andra dagar än fredagar......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar