Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 12 juni 2019

Att man får ha det så här gött!

Ja ni, jobbat en vecka till, en sjudagarsperiod, innehållande 2 förmiddagar, 3 eftermiddagar och nu avslutat med 2 nätter, och jag måste säga att bättre schema har jag nog knappast haft i hela mitt liv.
Man vänder skiften åt rätt håll och trots att det är sju dagar på raken, så har man 24 timmar ledigheter mellan de olika skiften.
Jag mår gott i kroppen, och i knoppen, även om jag är lite trött just idag, efter sista natten och "bara 5,5 timmes sömn.....
Nu väntar 5 dagars ledighet innan jag går på nästa sjudagarsperiod på måndag.
5 dagar där jag önskar mig fint väder, lagom soligt, lagom varmt och massor av tid i trädgården och växthuset.
För ja, växthuset är klart, eller klart och klart, det ser ok ut, saknas dock lite växter än i lådorna på östra långsidan, och kanske måste jag plantera nåt litet träd lite närmare, så att jag får lite naturlig skugga, men träd har jag ju gott om, så det är väl bara att börja gräva :)


Just nu, efter att jag sovit, så blåser det ordentligt ute, men det är inte kallt, så ut ska jag, även om jag behöver få i mig lite kaffe först.

Nästa årets fröbehov är beställt hos Impecta, de har 40% rabatt, och fröer överlever o kylen fram till det är dags att använda dem, och såsäsongen blir så mycket roligare om det finns fröer hemma när andan faller på :)



Att jag sedan har det där farmorskapet att se framemot, gör inte saken sämre, hon får gärna komma nu, jag känner det som att jag väntat klart, och det tror jag även de blivande föräldrarna känner :)

Ja tänk att en får ha det så här gött?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar