Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 1 juli 2019

Välkommen Juli!

Nu går vi in i sommarmånaden Juli, jag har inte hunnit plantera alla de träd jag tänkte mig, men tid kanske finns än :)
Helgen har varit hektisk, förmiddagsjobb, två vigslar under lördagen och visfestival på kvällen och en trollunge som fortfarande är kvar på eftervård med sina föräldrar.

Vigslarna blev lyckade hoppas jag, perfekt väder och glada brudpar, det är ett väldigt roligt uppdrag faktiskt :)
Visfestivalen var bra, vi åkte ju dit lite senare under kvällen, då dagen redan var fullbokad, men vi såg/hörde, Anna Stadling, Ola Magnell, Sonja Aldén och Thomas Andersson Wij.

Nu återstår två eftermiddag och två nätter innan jag har en tio dagar lång ledighet, sen är det två sjudagarsperioder till att arbeta innan semester, som i år infinner sig i Augusti, en semester som är helt oplanerad, bara den där trollungen kommer hem, så är den nog ganska fullbokad sen :)

Fredag efter nattjobb åker jag och J och handlar fler träd, och på lördag har vi ju Värmskogdagen med byakampen i dragkamp, utställare och umgänge! Vi hoppas bygdefesten i år, då Stora O jobbar em, och jag inte har någon lust att gå dit själv :)


Om det nu är så att just du är sugen på att vara med att dra i repet på dragkampen, och dessutom har kopplingar till Näs/Resbol, tvivla inte på att höra av dig, vi behöver fler starka och sega dragare i vårt lag :)

Juli är här, sommaren är fin, och jag väntar på att trollungen ska komma hem med sina föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar