Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 14 januari 2023

4 veckor, 100 dagar, 10 år kvar

 "Vart är vi på väg?" Frågar han, Kristian Luuk i På Spåret.... Det är fredag, fredag kväll i Sverige, landet lagom, där vi inte stör oss med någon...... Eller?

Vi stör oss på bristen av nikotin i kroppen, nikotinbrist som ger konstiga känslor av pirr och värme i huden, magsug, typ som magkatarr, smak i munnen som av förkylningshals, halsbrännekänsla och dåligt humör.....

Ute i världen, bryr vi oss plötsligt om, vilka kläder regeringen väljer att ha på sig i Kiruna, vem som ska läsa sagor för våra fyraåringar, allt som gjordes för 20 år sedan, så länge det inte gäller oss själva....

"Vart är den här världen på väg?", det kanske är en mer relevant fråga?

4 veckor in i rökfrihet, och jag skulle kunna ge vd som helst för att återgå i känslan av rökare, inte själva rökandet, den eggar mig inte alls, men den kroppsliga normaliteten som jag upplever att jag tappat.... kroppens vanliga tillstånd, normaliteten i smaken i munnen, utan att jag får dråplig, egenupplevd dålig andedräkt... När kommer man över detta liksom, är det värt det?

100 dagar med regering styrd av ett extremt högerparti, som är mer brunt än bajset i bajsbrunnen... Undrar om de bruna, är lika rädda för oss röda, som vi för dem? Det jag iofs mest förundras över är alla de blå, (som jag iofs inte känner liks stor osäkerhet inför, eller i alla fall inte gjort tidigare,) som på något vis tar alla de konstiga uttalanden, händelser, beteenden mm i försvar? Hur kan man bara stillasittande se på och inte reagera?

10 år kvar, att jobba.... Läser om hur vi ska ta hand om generation Z, på våra arbetsplatser, de vill jobba mindre, leva mer, vem f-n vill inte det? Nja nu ljög jag väl, egentligen vill jag ju jobba mer, det är ju då jag lever eller? Läser vidare om div ledarskapsutbildningar... Och funderar över hur svårt det kan vara? Om man bara har tydliga mål, strategier och vet vad som ska uträttas, så är det ju inte så svårt, det som blir svårt, är när ledarna inte "är" ledare.... Men det får man väl inte säga? Alla är inte lämpade att gå först, att ta beslut, att leda.... Frågan är vem jag är? Kanske ska man bara ligga lågt, de 10 åren som är kvar......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar