Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 30 december 2012

Rester...

Några stackars sillbitar kvar i en burk, några kalla kokta ägg, och två stackars skivor pressylta på ett fat, jo jag gjorde tabberas på resterna av julmaten. Nästan....
Vi har en oöppnad julskinka, fler sillburkar och div korv, ja ni fattar, korv älskar ju vi, kvar i kylen också, hinner väl bli påsk innan al den maten blir uppäten.
Och nu tänker jag åka och handla igen, tror inte det går att använda korv istället för dijonsenap i kexdegen.... Hur mycket korv jag än har?!
Synd att man inte kan skicka maten till nån som behöver den, finns säkert jättemånga där ute, som är hungriga...

Man kanske kan lägga ut den på fönsterbrädan till fåglarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar