Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 12 januari 2013

Lördagen i tanke och handling....

Jag tänkte rensa badrumsskåpet, och det har jag gjort. Och herre gud, va många gamla krämer, klet och annat jag hade är då, gammal kortisonsalva från 1996, typ....
Ja ni fttar att det var nödvändigt att rensa lite!
En papperskasse med skräp blev det....
Och massor med plats över att ställa nya grejer på :)

Stora O, nämnde att han vill ha porterstek till middag, dåligt med porter hemma, men en stek fanns det i frysen, eller en.... Nåja, en lades i en gryta, med kryddpeppar och enbär, gul och vit lök samt salt och några klickar smör. Skjuts in i ugnen, så skötte den sig själv!
Blev helt okey med en gräddsås, lite smörfrästa kantareller och Broccoli till!

Tänkte att småfåglarna var hungriga, och fyllde på deras matplats, med både nötter, frön, några nya talgbollar samt några röda juläpplen, som blev över efter julen, och de blev så glada!
Döm om min förvåning när nötautomaten inte längre ville sitta på rutan....
Efter tre misslyckade försök, och hela grejen i backen och utspridda nöttr, så byggde jag om den, tog bort sugkopparna, fäste i en hanka av ståltråd, och drog i en spik ovanför fönstret, så nu hänger den istället...
Drog i en spi, ja det låter allt, jag tänkte det, men Stra O om till undsättning och slog i spiken, jag skulle ge honom den modifierade nötautomaten, och halkade omkull på isen ch slog i handen.....
Men lyckades rädda kaffet som jag hade i den andra handen....

Nåja, en skogspromenad! Härligt!

Fikabesök, från Tveta, bästa M och P var här, och det var länge sen vi for runt med våra hundar, så det vr roligt att träffas och prata lite.
Vi måste åka dit och hälsa på, vi har ju inte sett deras nya hus :)

Nu, ska jag ge mig på mina handledsvärmare igen, drog upp det jag gjorde igår, för det såg så knasigt ut....
Men skam den som ger sig....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar