Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 19 april 2013

Bekännelse...

Ja, eller vad ska man kalla det, vem ska jag bekänna för?
För mig själv, för er som hejat på, och tyckt att jag varit duktig?

Ja, ni fattar nog, jag har rökt, sista veckan, ända sen förra veckan, i smyg, på jobbet visserligen helt öppet, men i smyg här hemma.

Åtta månader, funkade det utan den här gången, och det är ju åtta månader i alla fall.....

Nej det var inte gott, inte den första eller den andra ciggen, men den tredje, den fjärde osv....
Kände mig först förgiftad, kallsvettig illamående och yr, men det kan man förtränga :/

Mår nu bra, känner mig liksom lättad och glad liksom.
Det är nåt i huvudet, som påverkas, det vet vi ju, och balansen är liksom återställd.
Och jag tror att en glad Pillargontant, är en trevligare Pillargontant, trots ett behov av att få röka....

Konstig drog det här, och det känns fel, men ändå rätt liksom....

Jaja, det går nya tåg, och jag vet att jag kan....
En annan gång!

Och vem sviker jag?
Bara mig själv, och min egen kropp!

Nu är det inte i smyg i alla fall....


2 kommentarer:

  1. 8 månader är ändå 8 månader o jag tycker ändå att du jobbat på bra. Nu vet du ju att du kan även om du väljer att vänta lite.

    SvaraRadera
  2. Ta alla cigg du skulle ha rökt under åtta månader - det har ju iallafall skonat dina lungor - Bra! Sluta nu bråka med dig själv. Såklart är det bättre att inte röka men var snäll mot dig sjölv och accaptera att just nu - denna vacka har Du rökr...OCH gott var det PUNKT!

    SvaraRadera