Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 8 april 2013

Gång???

När jag gick i mellanstadiet, eller om det var lågstadiet, så hade vi Gångprov!
Gångprov gick ut på att vi just gick, från kyrkan mot klebackera, så fort vi kunde på tid, och man fick inte överstiga en viss tid, för då blev man inte godkänd....
Och sprang man blev man diskad....

Gångprov, vilket konstigt påfund?
Nån mer än jag som kommer ihåg? Sussilusen borde minnas det....

Hur som helst, det finns ju en sportgren som heter just gång, och de går grymt fort med lite rullande stil på fötterna, typ det som jag aldrig fick till på de däringa proven, utan att börja springa.....

Hmmm, jag håller mig till att ha koll på solnedgånen istället jag :)
Och går i min egen takt!


1 kommentar:

  1. Ja dessa jädra klebackera. Å när man började spela fotboll så skulle det springas både uppför, nedför o intervall. Men du Lotta, kan det vara därför vi älskar våra promenader ;-)

    SvaraRadera