Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

måndag 20 maj 2013

Spännande!

Tog en promenad, fick sällskap av tre hundar och Stora O.
Trots jordens träningsvärk i benen, så gav vi oss iväg och platt mark samt uppförsbacke var ing som helst problem, lite jobbigare nerför....
Men det funkade, ända tills det kom en katt.....

En galen Betty, katten börjar givetvis springa, vilket ger två lika galna golden....
Och vet ni vad som händer med 75 kilo tant utan minsta vanliga kraft i benen?

"Orkar du hålla?" frågar Stora O
"Jaa, då, det gör jag" Och känner hur det börjar dra iväg, att som vanligt sätta bägge fötterna i marken och hålla emot med rygg och ben, fungerade inte....
"Neeej, det gör jag inte!" ropar jag, samtidigt som jag känner att det går fortare och fortare....

75 kilo hund, mot 75 kilo träningsvärksledbruten tant, kunde ha gått åt helvete!
Tur han var med, Min Stora O, som sprang ikapp och tog tag i kopplen.....

Varför jag inte släppte kopplen?
För att de satt i bältet runt magen och jag nådde inte fram till katastrofspännet!

75 kilo hund - 75 kilo matte = 1-0



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar