Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 14 augusti 2013

När jag var liten, del tre.... Eller nåt...

Jag har en mörkare fläck på vänster häl, alltså typ som hela hälen.
Ett födelsemärke, sa alltid min mamma, och jag har fortsatt säga det, alltså hela min vänstra häl är ett födelsemärke....
Typ så här...


Insidan......


Utsidan.....

På sommaren blir det fräknar på den, och den blir mörkare än på vintern.
När jag var liten ville jag inte gå barfota i skorna, för det stack liksom fram en "smutsfläck" antagligen nån som sagt nåt nån gång.....
Nu går jag gärna barfota, utan strumpor i sandaler och mjuka trädgårdstofflor...

Typ de här....


Foppatofflor alá Garden Girl

Jag har dem när jag gräver, när jag planterar, klipper gräs, åker till J och fikar, jag typ hela tiden...
Och inga strumpor i!
Nja, ska jag handla eller åka långt, typ till veterinären eller så, tar jag vanliga sandaler, ni vet såna där tantiga med kardborreknäppning, såna man får randiga fötter av....

Hur som helst, nu är det fyra dagar kvar av semestern, vi börjar ju jobba på måndag, och det är dags att skrubba ren de lortiga fötterna, för att stoppa in dem i strumpor och stålhätteskor....

Jg skulle lätt, kunna tänka mig att fortsätta gå barfota, och visa födelsemärket, låta fötterna vara lortiga och bara stoppa fötterna i tofflorna......
Nåja, det får bli nästa sommar, eller till helgen kanske :)

Men du, nu vill jag veta, har du nåt födelsemärke? Var?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar