Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

söndag 17 november 2013

När jag var liten.....

Satt jag ofta på kökssoffan, hos farmor i Resbol och kikade när hon virkade....
Hon virkade en massa, dukar grytlappar, sängöverkast, ja allt, oftast av kabeltvinnat garn i klara färger.
Vips så hade hon visat mig, luftmaskor, stolpar, dubbelstolpar, smygmaskor och halvstolpar, åsså kunde jag själv.....
Mormor, hon broderade mest, men det hände faktiskt att ven hon virkade, och då just mormorsrutor.....
Det fick jag också göra, hos henne, även om jag hellre var med morfar och snickrade när jag var där :)
Hur som hlst såg jag en underbar bild på facebook igår, på en filt, virkad av just mormorsrutor.....


Så, gissa vad jag gjort hela dagen idag?
Virkat rutor, mormorsrutor!
Kan lätt bli lite manisk när jag börjar......
Och nu har jag ont i vänster tumnagel.....
Men bra blir det, det blir det faktiskt!


Det är sånt tanter gör faktiskt!

2 kommentarer: