Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 21 juni 2014

Midsommar!

Egentligen är det ju idag det är årets längsta dag......
Fast igår var det midsommarafton, och den firades (nästan) precis som vanligt!

Vi for ut på sjön, laddade med mat och dryck och varma kläder, för det blåste!
Blåste och blåste!

Stora o rattade båten i ala fall, men i blåsten, var en helt öppen båt, inte så himla kul att åka med, det skvätte en hel del.....


Tur han kan köra den i alla fall :)

Vi kokade våra färskpotatisar, faktiskt egen potatis från landet, första året det hänt :)
Vi åt vår sill, inklusive den obligatoriska nubben, nåja, jag tog ingen, gillar inte nubbe.....
Vi fikade, och inget kaffe är så gott, som det man bryggt genom att koka vattnet på trangiaköket :)
Vi vilade, frös, vilade och frös, pratade och skrattade, pratade om allvarligare saker, och bestämde, att fara in till Sundet, för att grilla!
Normalt så brukar vi grilla där på udden, elda, och grilla, men vädrets makter, ville annorlunda!

Väl inkomna till sundet var det om än kallt, i alla fall vindstilla och uppehåll...

All grillmaten lagades av Greven, i Murikkan, åh himmel så gott!
Till slut var det bara glöden kvar i gillen, där vi eldat och eldat, för att hålla värmen och för att det är så himla mysigt :)


Tänk att man är så rik att man har underbara vänner att umgås med!

Fast just nu känner jag mig lite ensam.....
Det är midsommardagen, Tilda har bakat bullar, och det tog visst musten ur henne, för hon sover sött i soffan  framför TV:n, i andra soffan halvligger Stora O, tittandes på Fotboll, tänk vilken tur att det är fotbollsVM just nu, när han har semester!

Jag har rensat bort alla syrenskott, mellan mina gamla syrener, jo jag håller ju på att utrota dem, det ska bli magnolior där istället :)
Och jag har tvättat min lilla bil, den var så dammig!

Nu ska tant straxt, gå och lägga sig, Knausgård väntar, och sista delen är lite seg, men ger en del facit till de tidigare, så jag måste läsa klart den, har massor av andra böcker som bara väntar på att få bli lästa!


Hoppas ni alla haft en riktigt bra midsommarhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar