Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

fredag 1 augusti 2014

Äntligen!" Betty bloggar


Min matte har varit hemma typ ett helt år, eller nåt, hon verkar ha bytt liv!
Fast hon kallar det semester, och säger att det är tre veckor nu, tre veckor är 42 middagar den, fast jag har nog bara ätit 20, eller nåt, för det har varit väldigt varmt, typ alldeles för varmt.....
Vi har bara varit vid stranden, suttit där och kollat, en dag bar hon ut mig i havet, och ställde ner mig, taskig eller hur?

Mina systrar de badar, Ebba doppar sig lite grann och Stine letar fisk, mest hela tiden, jag ligger bäst i skuggan på en filt, eller inne i stugan i en fåtölj, det gillar jag!
Bli blöt är liksom inte riktigt min grej!


Gå på promenad däremot, det gillar jag, och nu äntligen är det en bättre temperatur för att kunna ta en tur, även om tungorna fortfarande hänger som slipsar på oss......

Och tänk om vi slapp vänta på den här tanten hela tiden, så skulle vi snabbare komma hem.....


Jo min äldsta syrra, som är typ 70 år, är inte jättepigg, trött, seg och allmänt tråkig om du frågar mig, är hon och om jag ätit 20 av 42 middagar, har hon bara ätit 5, typ.....
Men det gör inget säger matte, hon har några extra kilon att ta av och lite äter hon......
Åldern börjar ta ut sin rätt!

Jag ska säga till min matte att vi ska ta oss en tur till skogen i dag, så blir nog även gamla Ebba pigg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar