Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 12 augusti 2014

EBBA!!!

Jo, förra året var det halsen, några år före det, ett plastlock i tarmen, nu......
Livmoderinflamation!

Ja, lilla skruttan, har inte varit sig riktigt lik efter löpet i sommar, loj, slö, ohungrig och trött......
Ni minns väl att jag fick vänta på henne på en av våra promenader......


Kanske var hon redan då, dålig....
Lite samvete får man, men ingen feber, bra cirkulation, kissat och bajsat normalt, och mat när jag trugade, man ska ju fjäska lite för äldre damer, eller hur?

Nåja, när hon sen i torsdags börjat dricka mängder, av allt till och med i vattenpölarna ute, och dessutom kissat floder, även inne på golvet..... Så får man ju sina misstankar, så i gå ringde jag, och fick komma idag.

Prover ogs och några röntgenbilder, förstorad livmoder och jättehöga värden på proverna, veterinären var förvånad att hon klarade att gå i till vet själv, så höga var värdena....


Lite jobbigt är det att vara hos veterinären, men matte följer ju med, så det funkar, även om man efter allt vi varit med om inte gillar det!

Operation blir det, och vi fick ta en tur till Karlstad, där är hon nu kvar över natten och dagen i morgon.
De har ringt och berättat att allt gått enligt plan, det är ju alltid vissa risker med att söva äldre hundar, för så är det, hon räknas som äldre nu, 10 år fyllda......

Ebba är alltid Ebba, gla och go, fast hon är jättesjuk.........


De här bir bra, matte, hämta mig i morgon du :)

Och jag ska ta med Fender för att få de där proverna tagna, om jag hittar honom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar