Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

torsdag 18 september 2014

"Jag trivs rätt bra hos mormor!" Fender bloggar

Ja, ni, min matte, stoppade in mig i helvetesburen efter att ha hämtat mig i hästhagen härom dagen.....
Sen åkte vi bil, det gillar jag inte, jag gillar inte buren heller.....

Vi åkte till mormor, jag har aldrig varit hos mormor så det var lite konstigt.....
Min kattlåda, min dyna och mat fanns där i alla fall, och en massa konstiga ljud och saker, som jag inte känner igen!

Matte säger att jag ska slippa leka med min kompis terroristen, iofs tycker jag det är ganska kul, att leka med henne, men ibland gör det ont, hon pussar så hårt....
Jo, det är säkert, tror ni mig inte, så fråga mina stora goldensyrror, de har blomkålsöron bägge två.....
Jag har bara muskelenzymer i blodet jag, säger matte i alla fall.....

Hur som helst, matte åkte från mormor, och jag hittade en plats under ett bord, där jag satt och funderade, och funderade och..... funderade......
Nåja, jag behövde på toa en gång också..... Och lådan stod ju där, så nemas problemas.

När jag hade underat klart, så kom min matte igen, och vi gosade lite.
Jag hittade en säng, med sköna lakan, det var morfars....
Morfar gillar inte att ha katter i sängen men jag var ju bara tvungen att testa!

På natten efter att jag funderat hela dagen, så blev det lite tråkigt, men hur jag än ropade på mormor, så ville hon bara sova....

Sen blev det dag, mormor och morfar, lämnade mig ensam, jag är ju en stor kille, så det gick bra, man behöver ju lite egentid.

När mormor sen kom hem, då fick jag gå ut.... Spännande! Och vi kikade runt lite, sen tänkte jag att vi skulle leka kurragömma, och jag var väldigt bra på att gömma mig, hon hittade mig INTE :)
Sen slutade hon leka kurragömma, och gick in....
Jag fortsatte att gömma mig, men hon slutade att leta, så jag kom fram, och jag tror att jag vann leken.....

Det blev tråkigt, så jag skuttade in till henne tillslut, och tog plats vid datorn.....


Jo, då, det är bra här hos mormor, och min matte, kommer nog nån dag....
Det har hon lovat!

//Fender

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar