Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

tisdag 27 januari 2015

Duktig katt, eller nåt?!

Ett intensivt jamande från övervåningen, ja Wilma skriker, som om hon gått vilse....
Jag ropar, men det ger sig inte, Betty går upp, och Wilma blir tyst.

Jag följer efter, hittar Wilma under lilla bordet, med ett byte i munnen!
MUS!
På övervåningen!
Där jag sover......

Puttar fram katten, lyfter upp henne, bytet sitter fint mellan tänderna i kattjägarens mun...
Bär henne snabbt ner för trappen, öppnar ytterdörren, för jag tycker nog att hon kan äta upp bytet ute på trappan!
Då, släpper hon den! Musen alltså......

Den sätter sig fint i hörnet vid mina gummistövlar, jag skriker på Stora O, som beväpnar sig med en handske, och tänker ta den, men den pilar snabbt, mot andra sidan, upp i min sandal, runt dörrposten in i vardagsrummer, längs golvlisten och in under det stora vita skåpet......

Och där sitter den.....
Jo den är kvar, jag har sett den....

Och Wilma?
Jo hon är ute!
Stora O, han vägrar ta i den....

Får väl berätta för henne att på mus behövs ingen licensjakt, och passet framför skåpet är ledigt, bara att sätta sig där och passa!

Kan man kanske suga upp den i dammsugaren?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar