Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 4 februari 2015

"Jag? Har minsann inte jagat några småfåglar..." Betty bloggar

Min matte häller en massa godis i rör, som hänger i träna, sen protioneras detta godis ut i små, väldigt små mängder under träden, för att vi ska få det......
Eller allra helst bara jag, mina storsyrror är ganska glupska....
Nåja, godis på marken i alla fall.....
Det händer dock att det flyger dit små och större fåglar, de små fåglarna kommer många på en gång, och de är lite roliga att jaga bort, från mitt godis.
Men då säger min matte "Nej, Betty, låt fåglarna vara!" åsså får jag oftast gå in.....

Idag, när vi varit i skogen och pulsat i snön, eller vad hon nu kallar det, det där helvita kalla fluffiga, som fastnar i pälsen och måste duschas bort, så gjorde matte nåt utanför grinden, när vi kom hem.....
Då var det massor av såna där små ulliga fågelskrällen där i vårat godis, så jag satte fart, och jagade bort dem, och fick tag i en ganska stor godis, Yummy!

Sen kom matte, jag låtsades som om det regnade......

Och matte skrattade!

Jag fattar ingenting!

Jag har minsann inte jagat några småfåglar, hur, Kan du tro nåt sånt......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar