Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 11 mars 2015

Familjens bilpark....

Ja, besiktningen av Lilla O:s SAAB "Diablo" 95 Aero, var väl ingen höjdare, och jag kände det på mig, speciellt som motorlampan började lysa på väg in till stan.....
Och den hade gott sällskap, hela instrumentbrädan var som en julgran, och i kombiutrymmet var mysljuset på, då bakluckan inte går att stänga utan hålls på plats av ett invändigt spännband!


Efter besiktningen, som resulterade i två nya anmärkningar och en rabattkupong på ombesiktning, han tyckte väl synd om mamman som får köra fram och tillbaka, tog jag i alla fall en tur till bilverkstaden där vi köpte Diablo, när det fortfarande var SAAB-handlare där.....
En mycket tillmötesgående mekaniker, kikade på bilen, och rådde oss att låta någon som gillar att skruva, alternativt någon som delar isär bilen, ta hand om den.......
Dvs, avsluta kapitlet Diablo!
Nåja, jag har aldrig gillat den ändå.....
Och Lilla O var med på noterna, så nu blir det att låna mammas volvo en stund till, och samtidigt leta en ny bil...
Stora O däremot, han hade nån idé om att ombesikta, sälja och köpa nån mer billig skräp till Lilla O, men vi får väl hoppas att han orkar hålla sig ifrån Lilla O:s bilaffärer, han behöver ta ansvar själv :)
Säger mamman som curlar ungar i parti och minut!
Och det gör jag bara för att jag gillar det, och för att jag kan!

Den andra ungen som innehar körkort, som just nu används för att köra på fel sida vägen, å andra sidan jorden, fick en trasig kylare på sin bil igår, efter en megarenovering av motorn för en månad sen var det dags för nästa bekymmer, men men vi fixade det också, mamman curlar på distans, bara för att jag gillar det och för att jag kan :)

I övrigt, så finns i bilparken, min lilla pärla, som ska ta mig till Trygghetsrådet idag, för en träff med coachen.


Alla skulle ha en Mini så är det bara!
Underbaraste lilla bilen någonsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar