Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

onsdag 25 januari 2017

Hur är det egentligen?

Skrivarkursen är igång, och jag har en massa uppslag, biografiskt skrivande handlar den om, och jag har tänkt en massa kring biografi, min egen biografi.....
Än så länge har vi bara börjat skriva lite småtexter, som grunden och presentation av oss själva, sen har vi reflekterat lite, kring det där med om människor är intressanta bland annat.

Men åter till mina uppslag, vem kan vara intresserad av att läsa min historia, vilken del i den är det jag ska beskriva?
Kanske min resa det senaste året, med alla reflektioner, hur min barndom påverkat mig, mina tidigare anställningar, mitt kämpande i den verklighet, som en arbetslöshet faktiskt slänger in en i.
Kanske är det min struliga tonårstid, med punkgänget, vilda fester, countrymusik och tältande, som är det jag ska skriva om......
Kanske är det min uppväxt, där de starka värderingarna runt människors lika värde, att ta hand om de svaga, var en stor del av mitt liv.
Kanske mina erfarenheter kring, ideellt engagemang, starta kooperativ, politiskt parti, you name it....
Kanske hänger det ihop? Som en enda stor helhet?

Ja, uppslag har jag, men är någon intresserad?

Fast, iofs, om jag vill skriva det, så gör jag det, om nån sen läser, kan ju det ses som en bonus :)
Väljer jag historien kring min resa i arbetslösheten, kan jag ju kanske använda det skrivan ordet, för att hjälpa någon annan i samma situation, föreläsa, berätta, faktiskt ge någon modet att gå vidare, för det blir enklare, det blir det faktiskt....
Kan man dessuton väva in de erfarenheter, jag fått med mig, genom de törnar jag gått på, de framgångsfaktorer jag upplevt och haft iom mitt arbete som ledare inom tung industri, kanske jag kan hjälpa någon i sitt ledarskap, eller för den delen i medarbetarskapet......

Oj, funderingarna är många......

Nu ska vi bara få ner dem, sortera dem, och fylla dem med ord också....
Men jag hinner ju, det är ju bara onsdag idag....

Ha en bra dag alla, jag funderar vidare jag ;)

5 kommentarer:

  1. Som så många sagt till mig: Skriv sådant som du själv skulle vilja läsa! :)
    Men självklart vill man att folk ska läsa en. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är väl så, jag funderar för mycket på hur jag kan göra skillnad genom mitt skrivande....
      Vad vill JAG läsa om :)

      Radera
  2. Låter intressan. Jag skulle läsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt Mona, blir det nåt, lovar jag dig ett signerat exemplar :)

      Radera
  3. Låter intressan. Jag skulle läsa

    SvaraRadera