Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 21 mars 2015

Var är alla Krya-på-dig-besök? "Betty bloggar"

Ja, när min matte var sjuk, då kom morfar med choklad och sockerdricka.....
Jag, har minsann inte fått nånting alls.....
Jo, nåt äckligt klet insprutat i munnen, som min matte säger är bra mot att det gör ont!
För det gör ont, ibland kan jag nästan inte gå.

Det är synd om mig!



Vad jag har gjort?
Jo, sörrni, hon drog med oss till skogen, ungefr som vanligt, men just den här dagen var det väldigt aggressiva växter på marken, och någon fastnade mellan mina trampdynor på ena bakrassen, det gör det ibland, har man en sån underbar böljande päls som mig, så får man med sig det mesta hem, pinnar, barr, granruskor och annat kul. Min matte brukar plocka bort det mesta när vi kommer hem, men just den här lilla stickan missade hon.
Jag fick ju göra det själv, och det är inte lätt när man får använda munnen och dessutom inte ser allt på baktassen, nog för att jag är vig och smidig, men jag är ju ingen akrobat.
Så, jag slickade, och slickade, och fick tag i sån grejer med framtänderna, och så bet jag bort det som kändes otrevligt, och det kom bara flr och fler flisor, som matte sen sa, var mitt skinn på trampdynan..
Hur skulle jag kunna veta det liksom?
Socka på, och sko ute, och det mina vänner, det är genant!
Inte speciellt snyggt med en sko liksom, fast det gör att det blir lite enklare att gå, när man har så onte som jag...
Åsså igår då, fick jag följa med matte till Arvika, en tur till tant doktorn, som gav mig en spruta, AJ! så somnade jag nästan, åsså började de klippa, raka och tvätta tassen, det var lite kletigt.
Jag grät hela tiden, för de höll fast mitt bakben, och hade jag varit mer vaken hade jag nog gett dem ordentlig match!


Sen fick jag en spruta till, för att vakna till, och lampskärm runt halsen,
Åsså åkte vi hem...

Tassen är ren och torr, jag har lampskärm på, och ligger på min filt och surar lite, hon, min matte kan gott känna att hon varit elak, och husse då, inte en endaste blombukett hade han med sig hem till mig, jag som är sjuk??!

Ska det va så här?
Var är alla mina sjukbesökare?
Va? VA??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar