Om mig

Mitt foto
Här bloggar Pillargontanten, om fingrar som skulle vara gröna, hundar som inte lyder, ledarskap och medmänsklighet! Välkommen!

lördag 11 april 2015

Lördag - Städlördag?

Hm, hemmet förfaller.....
Städtjänsten har jag ju sagt upp, tyckte det kändes knasigt att ha dem här, när jag var hemma ändå, men nu saknar jag dem, för nu behöver jag göra ett ryck!



Hm, dammsuga, torka golv och damma, går ju rätt snabbt, det är all bortplockning av diverse grejer, som hamnat på fel ställe som är det tråkiga....
Undrar vem som är här på dagarna och drar fram alla skit, när vi boende i huset är på jobbet??
Jag kan ju knappast skylla på ungar, för de har ju flyttat, och hundarna stänger jag ju in i rastgården, varje dag......
Suck!
Och, nej, jag gillar inte att städa...
Men, det är ganska skönt när det är gjort!
Så, det är väl bara att plocka fram städstassen, dra på lite bra musik, och sätta igång!
Kanske kan jag reta upp Stora O också, så han hjälper till, han städar som en gud, när han är arg!
Eller så ber jag honom bara hålla sig undan, typ.

Startar med att göra en "Att-Göra" lista, som jag sen kan stryka grejer på, det brukar va lite roligare då :)

Och, har just du tänkt hälsa på mig idag? Gör inte det!
Jag sätter på städstass och sur min, och gömmer bort att kamma mig, så städlördag, blir häxlördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar